Home » Pier de Boer-prijs 2019: de prijsuitreiking

Pier de Boer-prijs 2019: de prijsuitreiking

Op 26 september 2019 reikt SPZ de Pier de Boer-prijs uit. Aan het beste project dat technologische innovaties met en voor mensen met een verstandelijke beperking centraal heeft staan. Tijdens deze bijeenkomst laat de winnaar van 2017 zien hoe zij met de prijs hun project afgelopen jaren hebben verder gebracht, presenteren de drie genomineerden van de Pier de Boer-prijs 2019  hun projecten en wordt de prijswinnaar bekend gemaakt.

De prijsuitreiking vindt plaats van 14:30 uur tot 18:00 uur in ’t Lichtpunt in Huis ter Heide

Genomineerden Pier de Boer-prijs 2019

• KIT, Knappe Instructie bij Tandenpoetsen van Abrona

De Knappe Instructie bij Tandenpoetsen (oftewel K.I.T.) van Abrona levert een oplossing waarmee het tandenpoetsen leuk en gemakkelijk wordt. K.I.T levert een eenvoudig gebit dat je op je spiegel kunt plakken en dat via visuele ondersteuning (lampjes) het resultaat van tandenpoetsen laat zien. Zo kunnen mensen met een verstandelijke beperking zo lang mogelijk zelf hun gebit verzorgen

• MediaJungle van ASVZ  en Reik/Alliade

Het project MediaJungle van ASVZ en Reik/Alliade is een bordspel in combinatie met een (web)applicatie waarmee de spelers aan de hand van filmpjes, doe- en discussieopdrachten in gesprek gaan over media en mediawijsheid. Mensen met én zonder beperking spelen vanuit hun eigen achtergrond, kennis en interesse, waardoor je van en met elkaar kan leren en ontdekken.

• VraagApp van LFB en 3 Times Impact

Met de VraagApp van de LFB en 3 Times Impact krijgen mensen met een licht verstandelijke beperking snel antwoord van vrijwilligers op hun alledaagse vragen. De VraagApp is een online tool met en voor mensen met een verstandelijke beperking. Met de VraagApp wordt technologie ingezet om het leven van mensen met een verstandelijke beperking eenvoudiger te maken.