Subsidie aanvragen

Per 1 maart 2021 bestaat het nieuwe Fonds SPZ. Dit fonds is een samenwerking tussen Stichting SPZ en HandicapNL. U kunt een bijdrage voor uw project aanvragen vanuit dit nieuwe Fonds SPZ. U kunt daarvoor een aanvraag indienen via de website van HandicapNL

Mogelijkheden voor mensen met een verstandelijke beperking

Het gaat bij het Fonds SPZ niet om de beperkingen van mensen, maar om hun mogelijkheden. Het Fonds SPZ ondersteunt dus graag veelbelovende projecten die mensen met een verstandelijke beperking echt verder helpen. Projecten die vernieuwend zijn.

Wat is een goed project?

Bij een goed project gaat het erom wat mensen met een beperking wél kunnen. Er ligt dus minder nadruk op de beperking van mensen. Belangrijk is ook dat het project heel praktisch is. Dat het direct nuttig en functioneel is. Mensen moeten er snel iets mee kunnen. Het liefst zovéél mogelijk mensen.

Geen aanvragen meer mogelijk bij Stichting SPZ

Nu het nieuwe Fonds SPZ er is, neemt de stichting SPZ geen aanvragen voor subsidie in behandeling. Heeft u een goed project, waar u een bijdrage voor zoekt? Ga dan naar www.handicap.nl/fonds-SPZ en kijk wat er mogelijk is.