Wat we doen

SPZ steunt mensen met een verstandelijke beperking. Dit doen we door:

• geld (subsidie) te geven aan organisaties die een goed project hebben. Een project dat mensen met een verstandelijke beperking verder helpt;
  • samenwerking tussen organisaties te stimuleren, met respect voor elkaars kijk op het leven en op de wereld;
  • organisaties te stimuleren dat zij kritisch kijken naar de ondersteuning die zij geven aan mensen met een verstandelijke beperking. Want misschien kan dat wel anders of beter.

Stichting SPZ slaat de handen ineen met HandicapNL

Stichting SPZ heeft onlangs een groot deel van haar vermogen overgedragen aan HandicapNL. Samen creëren zij daarmee een nieuw Fonds SPZ, dat projecten steunt voor een betere positie van mensen met een verstandelijke beperking.Het nieuwe Fonds SPZ wordt door HandicapNL beheerd en besteed aan vooruitstrevende projecten voor de participatie van mensen met een verstandelijke beperking. Dat betekent een nieuwe procedure voor het indienen van subsidieaanvragen.